Quantcast

23 dic. 2013

Look of the day: Florals for Winter

The association of florals to spring is a strong and a natural one. As it is in nature, so it is in style. But that’s also what makes flowers in winter so spectacular: blossoming against all odds, color shining through the cold and gloom, a reminder of what was and a promise of what’s to come.
Transitioning from summer into the fashion trends of fall 2013 is a little easier if you have a garden of wintery florals to work with. As for which florals to choose this year, and how to wear them, you might be after some inspiration in the outfit below! 
One more day for Christmas!
xo,
Mariana











Beanie : ZARA
Denim Shirt: FOREVER 21
Floral Jeans: AÉROPOSTALE
Heel: Savvy & Savvy 
Chunky Necklace: Azúcar Amargo
Satchel : Stella Rittwagen

*** La asociación de las flores con la primavera es fuerte y natural. Como lo es en la naturaleza, razón por la que están tan de moda. Pero eso es  lo que hace que las flores en invierno sean tan espectaculares contra todo pronóstico, el color que brilla a través del frío y la oscuridad, es una especie de recordatorio de lo que fue la primavera y una promesa de lo que está por venir durante el invierno.

La transición de verano a las tendencias de moda de invierno 2013 son un poco más fáciles de percibir si tienes un jardín de flores invernales para trabajar en cuanto a qué florals elegir este año y cómo usarlos, es posible que después de un poco de trabajo encuentren inspiración como yo lo logré aterrizar en mi atuendo de hoy!